miercuri, 20 mai 2009

BINGOOO!

Zi cu mari emoţii! Am stat toată noaptea să parcurg cele 7 cărţi înscrise în concurs, pentru a stabili întrebările. La serviciu, în timpul dimineţii, am scris pe bileţele întrebările şi răspunsurile, le-am decupat şi le-am pus în 7 plicuri, câte unul pentru fiecare titlu de carte. Apoi am făcut tabelele: unul pentru grupe şi punctaj, şi altul pentru a avea o evidenţă din ce cărţi a solicitat întrebări fiecare grupă. Am aranjat apoi sala pentru 4 grupe de câte 5 copii. Am scris regulamentul de joc şi l-am multiplicat pentru fiecare grupă. Şi, bineînţeles, am cumpărat dulciuri ca premii.

Apoi au venit copiii. Am stabilit prin tragere la sorţi ordinea intrării în concurs. Fiecare echipă şi-a ales un nume: Arcebal, Angels of Darkness, Învingătorii, … Le-am explicat regulamentul de joc şi am lămurit eventualele neclarităţi.
Apoi am trecut la joc! Echipele intrau în concurs cu câte 100 de puncte. Pe rând, fiecare echipă alegea mai întâi cartea din care dorea să fie întrebarea şi paria câteva puncte pe răspuns înainte de a afla întrebarea. Apoi, din plicul cu titlul cărţii alese, extrăgeam un bileţel şi citeam întrebarea. Echipa se consulta şi formula un răspuns. Dacă răspunsul era corect, câştigau punctele pariate; dacă era incorect, punctele pariate erau scăzute din cele iniţiale.
Dacă le-a plăcut jocul? Voi ce credeţi? Am avut pregătite câte 20 de întrebări pentru fiecare echipă, deci în total 80 de întrebări din 7 cărţi! Efectiv am uitat, şi unii şi alţii, de timp. Am petrecut 2.30 ore, iar dna învăţătoare, care îi aştepta la şcoală, a venit speriată, neştiind ce s-a întâmplat de întârzie atât de mult! Câştigători au fost cei din echipa ARCEBAL (Ariadna, Elena, Corneliu, Bianca, Alex), care au reuşit să transforme cele 100 de puncte iniţiale în … 5.900 de puncte!

A, cărţile participante au fost: Nu ţi-ai dori să fii bolnav în secolul al XVI-lea (Kathryn Senior), O zi din viaţa unui faraon (Emma Helbrough), Cronicile Spiderwick 2: Ochiul magic (T. Di. Terlizzi), Familia Puhoi. Vecinii (C. Thompson), Amuleta din Insula Vârcolacului (Chris Mould), Cronicile din Narnia: Nepotul magicianului (C.S. Lewis), Casa mea bântuită (Angie Sage).

La final, am stabilit ca peste 2 săptămâni să repetăm jocul, aşa încât am tras din nou la sorţi componenţa echipelor şi am stabilit cărţile înscrise în competiţie, de data aceasta doar 5.

Niciun comentariu: