miercuri, 11 martie 2009

Ce ne uneşte

Astăzi copiii au venit cu „tema” pregătită, aşa încât fiecare a avut ocazia să lucreze pe calculator. I-am îndrumat pe fiecare în parte şi au înţeles cum trebuie făcut un mind map. Totuşi, unii dintre ei se opresc la un stadiu mult prea schematic. Copiii au fost foarte entuziaşti cu privire la acest exerciţiu, cauzele fiind posibilitatea utilizării calculatorului, completarea hărţii online şi promnisiunea că le voi posta pe toate pe blog.

Consider acest exerciţiu deosebit de util, şi m-am convins o dată în plus în seara asta acasă, când i-am propus fiului meu să facă o astfel de hartă a unui personaj. Văzând pe blog ce au făcut copiii din proiect şi arătându-i cît de distractivă este aplicaţia online, a acceptat imediat. I-am dat schema iar el şi l-a ales ca personaj pe Boog, ursul grizlly din Open Season. A lucrat singur, cu mult interes, răsfoind cărticica şi căutând datele necesare. Am fost surprinsă să constat cât de mult a dezvoltat structura dată ca model. La final am intervenit unde a fost cazul, am completat împreună aplicaţia şi ce a iesit puteti vedea mai jos.Fiul meu nu are exerciţiul povestirii, iar dacă i-aş fi cerut să scrie pe o foaie tot ce ştie despre Boog, probabil ar fi scris 2-3 propoziţii, şi asta considerând-o drept o pedeapsă. Rezolvând aceeaşi sarcină, însă sub forma acestui exerciţiu, a lucrat cu multă plăcere iar rezultatele au fost net superioare. În plus, harta creată poate fi ulterior transformată în text, rezultând o prezentare amplă a personajului principal. De altfel, asta mi-am propus să le cer copiilor să facă la următoarea întâlnire.

Revenind la activitatea de azi, am iniţiat şi un joc nou, fără legătură cu lectura. Am format 4 grupe, fiecare grupă având ca sarcină să identifice şi să noteze pe o hârtie A4 cât mai multe lucruri pe care componenţii le au în comun. La început au avut dificultăţi în a găsi lucruri care îi unesc, limitându-se la exemple precum: acelaşi oraş, aceeaşi şcoală, aceeaşi clasă, apartenenţa la grupul lecturo-maniacilor. Pe parcurs însă au devenit mai relaxaţi şi au lărgit sfera de referinţă, unele grupe dând dovadă de umor şi chiar de spirit autocritic. Selectez câteva exemple din listele fiecărei grupe:

Octav, Vlad, Ariadna, Silviu - ne plac(e): dulciurile, artele marţiale, înotul, mersul pe bicicletă sau cu rolele, mess-ul, jocurile pe calculator, cărţile de aventură, Stăpânul Inelelor, Harry Potter, glumele, bancurile, filmele de groază, animalele, istoria, matematica, lectura, ştiinţa; nu ne place uniforma, şcoala, un coleg (nu spunem numele); nu scriem frumos; nu suntem emo.Anca, Patricia, Alecia, Chailah – ne plac(e): cadourile, bijuteriile, moda, florile, dansurile, sporturile, muzica pop, jocurile pe net, să vb pe mess, desenul, filmele, proiectele în comun, animalele cărţile, lectura, TV, să mergem la mall în weekend, să vizităm alte ţări, să mergem la mare; avem în comun culoarea ochilor, coafura, culoarea părului; toate vrem să fim arhitect.

Smaranda, Elena, Ioana, Andra (grupa câştigătoare) – ne plac(e): plimbările, cumpărăturile, moda, magazinele, cadourile, pantofii, parfumurile, oja, petrecerile, ornamentele, şerveţelele, distracţia, jocurile, sportul, atletismul, desenul, lectura, filmele – comedii, muzica, istoria, verdele, roşul şi negrul, pisicile, căţeii, băieţii, florile, exerciţiile, fluturii, să scriem, pizza, covrigii, aventura, înotul, ursuleţii de pluş, cărţile de joc, să vorbim, plimbările, teatrul, scrisul; suntem frumoase, energice, sociabile, generoase, certăreţe, gălăgioase, prietenoase, cheltuitoare.

Adrian, Paul, Corneliu, Alex – ne plac(e): fotbalul, tenisul, artele marţiale, basketul, Manchester United, engleza, istoria, filmele, Stăpânul Inelelor, Piraţii din Caraibe, SF, Jocurile, calculatorul, The West, messenger, pizza, friptura la grătar, bomboanele, cărţile, şcoala; suntem băieţi.Pe lângă faptul că este distractiv, jocul îi face să se cunoască mai bine şi să descopere interese comune, contribuind la consolidarea legăturilor dintre ei.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Buna!
Va rog frumos sa afisati si familia mea de cuvinte!
VLAD

Anonim spunea...

Am o nelamurire:
cumde familia de cuvinte cu Boog a iesit mare si celelalte mai mici?
VLAD

Anonim spunea...

Vlad, explicaţia este foarte simplă. Harta (nu familia de cuvinte!) lui Boog am încărcat-o de acasă, în vreme ce pe celelalte 3 le încărcasem azi de la serviciu, ca să vi le arăt când veniţi. Calculatorul de la serviciu, însă, e cam cu figuri (în ciuda celor 2 informaticieni de care dispunem), şi nu-mi permitea să încarc pozele decât dacă le micşoram. Dar acum, acasă fiind, le-am introdus din nou la dimensiune mare, şi le-am adăugat şi pe celelalte realizate de colegii tăi, pe măsură ce le-am corectat. Enjoy!

Anonim spunea...

THANK YOU!
VLAD

Anonim spunea...

M-am simtit bine deoarece toti ne-am descoperit punctele comune si ca avem mai multe in comun decat credeam!
VLAD

ioana spunea...

paste fericit si sarbatori fericite