marți, 31 martie 2009

Păcălici...

Ziua păcălelilor, o zi pe gustul copiilor. Aşa încât astăzi ne-am jucat din nou. Mai întâi am ascultat prezentările ultimelor lecturi, am discutat apoi despre mincinoşi şi păcălici în literatură: baronul Munhausen, Pinocchio, Păcală şi Tândală, continuând cu prezentarea unor obiceiuri de April Fool Day şi Poisson d`Avril.
Am trecut repejor la jocuri, scopul întâlnirii de astăzi fiind să râdem cât mai mult. Ca să ne facem încălzirea, am început cu un joc gen puzzle cu cuvinte. Fiecare copil a primit câte 3 jetoane de hârtie, fiecare de altă culoare. Pe unul şi-au scris numele, pe al doilea un verb la persoana a III-a singular iar pe al treilea un substantiv comun. Toate jetoanele au fost împăturite, introduse într-o pălărie şi amestecate. Apoi, pe rând, fiecare copil a extras din pălărie câte un bileţel din fiecare culoare, citea cuvintele scrise pe cele 3 bileţele, adăugând prepoziţiile acolo unde se impuneau sau făcând acordul dacă era cazul, rezultând în final o propoziţie hazlie despre unul din colegi.
Al doilea joc a constat într-un mic concurs de minciuni, fiind apreciate cele mai gogonate şi mai creative.
Pentru jocul de final, pregătisem din timp un text care avea 10 spaţii libere, ce urmau a fi completate cu 10 substantive comune. Le-am dat copiilor câte o coală de hârtie cerându-le să scrie fiecare câte 10 substantive comune, după care le-am dat foaia cu textul, rugându-i să completeze spaţiile libere cu cel 10 cuvinte alese anterior. A rezultat o povestioară comică şi aiuristică, demnă de o schiţă Dali, pe care fiecare copil a citit-o cu glas tare, spre hazul general. Pentru exemplificare:
Într-o zi, profitând de vremea frumoasă de afară, mi-am luat capul şi am ieşit la o plimbare. Primul lucru pe care l-am văzut a fost un/o seringă uriaş/uriaşă! Era chiar lângă un/o baron tărcat/tărcată. Apoi, un/o mână foarte mică, purtând un/o vierme enorm/enormă, a trecut pe lângă mine. Am fost atât de surprins, încât nu m-am mai uitat pe unde merg. Aşa că am intrat direct într-un/într-o televizor mare şi pe loc mi-a şi crescut un cucui umflat şi roşu la... bidon. Dar am uitat repede de durere, văzând un/o şoarece uriaş/uriaşă călărind pe un/o nas pitic/pitică! Am râs atât de tare, încât era cât pe ce să-mi cadă boul

Jocurile de mai sus le-am folosit strict pentru componenta lor comică. Dar, probabil, ar putea fi folosite şi în scopuri mai… serioase. De exemplu, primul joc ar putea fi iniţiat la clasele I şi a II-a, când copiii învaţă să formeze propoziţii, pe când al treilea joc ar putea fi utilizat în clasa a III-a, ca un exerciţiu distractiv în cadrul lecţiilor de învăţare a substantivului.
Ca sarcină pentru următoarea întâlnire, le-am recomandat copiilor să redacteze o scurtă întâmplare pescărească sau vânătorească.

4 comentarii:

eu spunea...

foarte amuuuzant.mia placut jocul asta

Anonim spunea...

A fost super. Mi-a placut foarte mult acest joc .A fost foarte interesant si amuzant .Mie mi-a placut cel mai mult acea zi .Ne-am distrat de minune .
Patricia

elena spunea...

a fost o zi minunata

Anonim spunea...

MI-A PLACUT FOARTE TARE ACEST JOC.DAR SUNT SUPARATA CA NU L-ATI POSTAT SI PE AL MEU.
ALECIA