miercuri, 25 februarie 2009

Brainstorming...

Din nou împreună, după o pauză prelungită.
Astăzi am făcut două exerciţii. Mai întâi, am iniţiat un brainstorming având ca temă tocmai titlul proiectului nostru. După o scurtă simulare orală, le-am distribuit, pe grupe, câte o coală A3, cerându-le să scrie pe ea tot ce le trece prin cap când se gândesc la „lecturo-maniaci” sau „lectură”. Fiecare grupă şi-a prezentat apoi rezultatele. Scopul final a fost realizarea acestui afiş:
Pe parcursul celei de-a doua activităţi am încercat să-i iniţiez pe copii în tehnica de constituire a unei „mind map” şi de aplicare a acesteia pentru evidenţierea tuturor caracteristicilor unui personaj. De-a lungul prezentărilor şi exerciţiilor, am constatat că elevii au unele dificultăţi în a descrie cât mai detaliat un personaj. Am propus aşadar crearea unei mind map care să fie completată de copii pe măsură ce citesc o carte, încercând să-i motivez pe de o parte prin aspectul schematic al produsului, iar pe de altă parte prin utilizarea calculatorului şi desfăşurarea sub formă de joc (după ce vor completa schema acasă în timpul lecturii, la următoarea întâlnire fiecare va completa o mind map online, care va fi ulterior printată şi adăugată pe pagina lor). Ce va ieşi, vom vedea data viitoare.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Asta dovedeste la cate cuvinte te poti gandi incepand de la un singur cuvant!
VLAD

Anonim spunea...

Cu toate ca te gandesti la un cuvant el are legatura cu multe altele

Anonim spunea...

Ce te aduce in lumea cititului oare nu stiu dar acest blog ma ajuta mult, vazand tot ce se ascunde in el imi imaginez si eu ce as putea creea, Ioana

Anonim spunea...

Ce te aduce in lumea cititului oare nu stiu dar acest blog ma ajuta mult, vazand tot ce se ascunde in el imi imaginez si eu ce as putea creea, Ioana

Anonim spunea...

Ce te aduce in lumea lecturii?Nu stiu, dar vazand ce se ascunde in acest blog imi pot creea propria mea lume, Ioana